NOTÍCIAS

por Fernanda Goncalves 19 set, 2017

The most awaited moment of the year for Brazilian Caio Collet (All Road Management / Matrix Energy Trading) and another 90 drivers from all over the world registered in the OK class is coming. Between the 21st and 24th, it will be played at the PF International Kart Circuit in Brandon, England, the 2017 CIK-FIA World Kart Championship.

Collet, in his first World Kart Championship in 2015, took the Brazilian flag to the podium after 17 years. He expects a lot of competition, mainly because the OK class brings the better drivers of Go-kart in the world.

The 1,382-meter PFI track isn’t new for the 15-year-old driver from São Paulo. In addition to testing on the track at the end of last month, Collet already raced in 2015 one of the rounds of the European Kart Championship in the circuit.

"I believe this World Kart Championship will be the most competitive and difficult in my career, but we are working hard to be ready at the right time", he said. "In the last few weeks, I also dedicated a lot to physical training and I practiced with my kart in Brazil to keep up the pace and be the best ready for the race", continued the Brazilian who, since last year, was chosen by Nicolas Todt to integrate the All Road Management.

"This season we have been working hard with Birel ART Racing, developing the TM Racing engines, which is only available to our team. In the European Championship, the final results are not as good as in previous years, but we have good performances on some batteries and that holds our confidence for the World Championship”.

As in the European Championship, the World Kart Championship is divided into qualifying heats, with the top 34 contesting the Final on Sunday.

"We are used to this format, which we have already used in European and other competitions in Europe", said Collet. "We need to be cautious in a few moments, without risking too much”.

In 2015, in the contest of his first World Kart Championship, the driver got the podium, arriving in third place in the Italian track of La Conca, racing for the KF Junior class. It was the first Brazilian podium since Ruben Carrapatoso's victory in 1998.

2017 CIK-FIA World Kart Championship Entry List / OK Class:
http://www.cikfia.com/fileadmin/content/Export/2017/PFI/ok_entry.pdf


por Fernanda Goncalves 19 set, 2017
O momento mais esperado no ano para o brasileiro Caio Collet (All Road Management / Matrix Energy Trading) e outros 90 pilotos de todo o mundo inscritos na categoria OK está chegando. Entre os dias 21 e 24, será disputado no PF International Kart Circuit, em Brandon, na Inglaterra, o Mundial de Kart CIK-FIA 2017.
 
Collet, que em seu primeiro Mundial em 2015 levou o Brasil ao pódio depois de 17 anos, prevê muita competitividade, principalmente porque a categoria OK (equivalente a Graduados no Brasil) reúne os principais kartistas do mundo.
 
O traçado de 1.382 metros de PFI não será novidade para o piloto paulista de 15 anos. Além dos testes realizados na pista no final do mês passado, Collet já correu em 2015 uma das etapas do Europeu no circuito.
 
“Acredito que este Mundial será o mais competitivo e mais difícil da minha carreira. Mas estamos trabalhando forte para estarmos prontos na hora certa”, declarou. “Nas últimas semanas, também me dediquei bastante ao treinamento físico e andei de kart para manter o ritmo e estar o melhor possível preparado para a disputa”, continuou o brasileiro que, desde o ano passado, foi escolhido por Nicolas Todt para integrar a All Road Management, ao lado de “feras” como Felipe Massa, Charles Leclerc, entre outros.
 
“Tem sido um ano de muito trabalho junto com a Birel ART Racing, desenvolvendo os motores TM Racing, fornecidos apenas para a nossa equipe. No Europeu, os resultados finais não foram tão bons quanto nos outros anos, mas tivemos boas apresentações em algumas baterias e isso mantém nossa confiança para o Mundial”, lembrou Collet.
 
Como no Europeu, o Mundial será dividido em baterias classificatórias, com os 34 melhores disputando a Final no domingo. As provas podem ser acompanhadas ao vivo pelo site:   www.cikfia.com  (no domingo as Finais estão previstas a partir as 10 horas de Brasília).
 
“Estamos acostumados com este formato, que já usamos no Europeu e demais competições na Europa. É preciso dosar e ter cautela em alguns momentos, sem arriscar muito. O importante é ser constante para ter uma boa posição de largada na Final”, completou Collet.
 
Em 2015, na disputa de seu primeiro Mundial, o piloto foi ao pódio, chegando em terceiro lugar na pista italiana de La Conca, correndo pela categoria KF Júnior. Foi o primeiro pódio brasileiro desde a vitória de Ruben Carrapatoso em 1998.
 
Confira a lista de inscritos para o Mundial de Kart CIK-FIA na categoria OK:
http://www.cikfia.com/fileadmin/content/Export/2017/PFI/ok_entry.pdf
por Fernanda Goncalves 31 ago, 2017
Brazilian Caio Collet (All Road Management / Matrix Energy Trading), factory driver of Birel ART Racing, completed two days of preparatory testing for the CIK-FIA World Kart Championship last week (25-26), which will run from 21 and 24 September. It was the driver's second contact with the PF International Kart Circuit in Brandon, England, the track for this year's event. In 2015, the driver raced one of the rounds of the European Kart on the track, reaching the final.
 
Running in the strong category OK, the Brazilian, which integrates the pilots of All Road Management by Nicolas Todt, has a good expectation. Collet, however, highlighted the challenges of the English track. With an extension of 1,382 meters, it is the longest outdoor kart track in the country.
 
"It was two good days of testing. I think we were able to develop our equipment, especially in the chassis part. We were able to adapt it to the track which is very complicated in some ways. There are many technical points and it is difficult to position the kart perfectly", said the 15-year-old Brazilian.
 
"Despite this, I think we are well prepared and I will fight hard to get out of there with a good result for Brazil", Collet added.
 
In 2015, in the contest of his first World Kart Championship, the driver reached the podium, arriving in third place in the Italian track of La Conca, running for the category KF Junior. It was the first Brazilian podium since Ruben Carrapatoso's victory in 1998.
 
In the coming weeks, the organization of the World Kart Championship should publicize the list of participants to the dispute, which should attract the best drivers of all countries.
por Fernanda Goncalves 31 ago, 2017
O brasileiro Caio Collet (All Road Management / Matrix Energy Trading), piloto de fábrica da Birel ART Racing, completou na semana passada (25 e 26) dois dias de testes preparativos para o Mundial de Kart CIK-FIA, que será disputado entre 21 e 24 de setembro. Foi o segundo contato do piloto com o traçado do PF International Kart Circuit, em Brandon, na Inglaterra, palco do evento deste ano. Em 2015, o piloto fez uma das etapas do Europeu de Kart no traçado, chegando à final.
 
Correndo na forte categoria OK, a expectativa do brasileiro, que integra os pilotos da All Road Management de Nicolas Todt, é boa. Collet, no entanto, destacou os desafios do traçado inglês. Com a extensão de 1.382 metros, é a maior pista de um kartódromo outdoor do país. Em 2011, o traçado passou por mudanças, que inclui uma ponte e é um dos diferenciais do circuito.
 
“Foram dois dias de testes bons. Acho que conseguimos desenvolver o nosso equipamento, principalmente na parte do chassis. Conseguimos adapta-lo à pista que é bem complicada em alguns aspectos. Existem muitos pontos técnicos e é difícil posicionar o kart perfeitamente”, ressaltou o brasileiro de 15 anos.
 
“Apesar disso, considero que estamos bem preparados e vou lutar muito para sair de lá com um bom resultado para o Brasil”, completou Collet.
 
Em 2015, na disputa de seu primeiro Mundial, o piloto foi ao pódio, chegando em terceiro lugar na pista italiana de La Conca, correndo pela categoria KF Júnior. Foi o primeiro pódio brasileiro desde a vitória de Ruben Carrapatoso em 1998.  
 
Nas próximas semanas, a organização do Mundial deve divulgar a lista de inscritos para a disputa, que deve atrair os melhores pilotos de todos os países.
por Fernanda Goncalves 02 ago, 2017

The fifth and final round of the CIK-FIA European Kart Championship, held last weekend (29 and 30) in Kristianstad, Sweden, was practically a repeat of the previous round in Finland for the Brazilian Caio Collet (All Road Management / Matrix Energy Trading). The Birel ART Racing driver was always in the first positins in the qualifying heats, but finished without the expected result in the Final, when he finished tenth, but was punished, dropping to 15th.

The OK class had 55 drivers in contention. In the four qualifying heats, Collet was third, fourth and twice finished in eighth position. The Brazilian started from 11th place in the Final and was in the top eight, but ended up crossing the finish line in tenth. At the end, due to a start mistake, he was punished and finished 15th.

The focus is now the CIK-FIA World Kart World Championship in September at the PF International Kart Circuit in Brandon, England. In 2015, in his first World Championship, Collet took the podium, finishing in the third position.

“I had a difficult weekend in so tricky conditions. We managed to be competitive the whole weekend, always fighting for the top three positions in the heats and in the Final I was able to compete for a strong result but I made a mistake that cost me a penalty. We will work harder to come back stronger for the CIK-FIA World Championship on September 21-24”, said the Brazilian 15-years-old driver.

Collet, who has been running for Nicolas Todt's team since last year and is a member of All Road Management's select group of drivers, has worked closely with everyone at Birel ART in the evolution of the equipment. This year, the team has a new engine supplier and also had technical changes.

OK Final Result – Kristianstad Round:
http://www.cikfia.com/fileadmin/content/Export/2017/Kristianstad/ok_results73.pdf

CIK-FIA European Kart Championship 2017 Standings (OK):
http://www.cikfia.com/fileadmin/content/Export/2017/Championships/ok_championship.pdf

por Fernanda Goncalves 01 ago, 2017

A quinta e última etapa do Campeonato Europeu de Kart CIK-FIA, realizada no último final de semana (29 e 30), em Kristianstad, na Suécia, foi praticamente um “reprise” da etapa anterior na Finlândia para o brasileiro Caio Collet (All Road Management / Matrix Energy Trading). O piloto da Birel ART Racing esteve sempre entre os ponteiros nas baterias classificatórias, mas acabou sem o resultado esperado na Final, quando terminou em décimo e acabou punido, caindo para 15º.

A categoria OK teve 55 pilotos na disputa. Nas quatro baterias classificatórias, Collet ficou em terceiro, quarto e duas vezes em oitavo. O brasileiro partiu da 11ª posição na Final e chegou a estar entre os oito primeiros, mas acabou cruzando a linha de chegada em décimo. Ao final, em virtude de um erro na largada, que alterou a posição do bico do kart do piloto, ele foi punido e finalizou em 15º.

“Foi um final de semana difícil, em condições complicadas, bem parecidas com as que enfrentamos na Finlândia. Estivemos competitivos todos os dias, sempre lutando próximo das três primeiras posições nas baterias classificatórias e, na Final, estava brigando por um grande resultado, mas cometi um erro que me custou uma punição”, lamentou o jovem brasileiro de 15 anos.

Collet, que corre pelo time de Nicolas Todt desde o ano passado e é integrante do seleto grupo de pilotos da All Road Management, tem trabalhado muito ao lado de todos da Birel ART na evolução do equipamento. Este ano, o time está com um novo fornecedor de motores e também passou por mudanças técnicas.

O foco agora é o Mundial de Kart CIK-FIA entre os dias 21 e 24 de setembro no PF International Kart Circuit, em Brandon, na Inglaterra. Em 2015, em seu primeiro Mundial, Collet subiu ao pódio, chegando em terceiro lugar. “Vamos trabalhar muito para voltarmos mais forte no Mundial”, completou o brasileiro do kart #120.

Resultado da Final em Kristianstad (categoria OK):
http://www.cikfia.com/fileadmin/content/Export/2017/Kristianstad/ok_results73.pdf

Resultado do Campeonato Europeu de Kart CIK-FIA 2017 (categoria OK):
http://www.cikfia.com/fileadmin/content/Export/2017/Championships/ok_championship.pdf

por Fernanda Goncalves 25 jul, 2017

It was a weekend of good results in general, but after some problems in his kart the Brazilian Caio Collet (All Road Management / Matrix Energy Trading) was forced to retire in the Final of the OK category, last Sunday (23rd) in the Powerpark Circuit in Alaharma, Finland, fourth round of the CIK-FIA European Kart Championship.

Despite this, the factory driver of Birel ART Racing showed a good performance in the practices, in the heat batteries and in the Final and this motivates the young driver for the fifth and final round of the season, which will happen already this weekend (29 and 30) in Kristianstad, Sweden.

In Alaharma, the weather was unstable and more than 60 drivers in the category faced dry and wet conditions. Collet - who is part of the All Road Management - led one of the free practice sessions, took second place in his group in qualifying and qualified 11th overall for heat batteries.

In the four races, the Brazilian had as better results a fifth and a sixth place, but had difficulties in the other two races. In one of them, the engine lost power rating and the driver was forced to retire when was already fighting for the first three positions. In the other, he took a touch from behind and spun, when was already between the leaders.

These results ended up compromising the weekend and Collet was forced to start in the 34th position in the Final. Even starting from the end of the grid, the Brazilian showed a good performance. After an excellent start, in a few laps he had recovered more than 15 positions. The driver was in a great recovery race, but again was forced to retire with problems in the kart # 120 engine.

“We had a solid weekend with a really good pace in both dry and wet conditions, but some technical issues compromised our weekend. We will take the positives things and we come back stronger for the last round of CIK-FIA European Championships next weekend”, said the 15-year-old Brazilian driver who has worked hard with Birel ART Racing in the development of this year's equipment, since the team has changed the engine supplier and has made a lot of technical modifications.

Following his "tour" by the Nordic countries, Collet will now race in a track that he already knows. In 2015, in his first year in the European Championship, he raced at Kristianstad and reached a good result on the 1,221-meter track, finishing in the Top-5 in the Final. The event already has 80 registered in the competition of the category OK.

Alaharma Final Result (OK Class):
http://www.cikfia.com/fileadmin/content/Export/2017/Alaharma/ok_results78.pdf

Kristianstad Entry List (OK Class):
http://www.cikfia.com/fileadmin/content/Export/2017/Kristianstad/ok_entry.pdf

por Fernanda Goncalves 25 jul, 2017

Foi um final de semana de bons resultados no geral, mas após alguns problemas em seu kart o brasileiro Caio Collet (All Road Management / Matrix Energy Trading) foi obrigado a abandonar a disputa da Final da categoria OK, neste domingo (dia 23) no Powerpark Circuit, em Alaharma, na Finlândia, palco da quarta etapa do Campeonato Europeu de Kart CIK-FIA.

Apesar disso, o piloto de fábrica da Birel ART Racing mostrou uma boa performance nos treinos, nas baterias classificatórias e na Final e isso motiva o jovem paulista para a quinta e última etapa da temporada, que acontecerá já neste final de semana (29 e 30) em Kristianstad, na Suécia.

Em Alaharma, o clima esteve instável e os mais de 60 pilotos da categoria enfrentaram situações de pista seca e molhada. Collet – que integra o seleto grupo de pilotos da All Road Management, de Nicolas Todt - liderou um dos treinos livres, ficou em segundo no seu grupo na tomada de tempos e classificou-se em 11º no geral para as baterias classificatórias.

Nas quatro provas, o brasileiro teve como melhores resultados um quinto e um sexto lugar, mas teve dificuldades nas outras duas corridas. Em uma delas, o motor perdeu rendimento e o piloto foi obrigado a abandonar quando já brigava pelas três primeiras posições. Na outra, levou um toque por trás e acabou rodando, quando também já estava entre os ponteiros.

Estes resultados acabaram comprometendo o fim de semana e Collet foi obrigado a largar em 34º na Final. Mesmo partindo do final do grid, o brasileiro foi pra cima. Depois de uma excelente largada, em poucas voltas já havia recuperado mais de 15 posições. O piloto vinha numa grande corrida de recuperação, mas novamente foi obrigado a abandonar com problemas no motor do kart #120.

“Tivemos um final de semana sólido, com um bom ritmo tanto no seco quanto no molhado, mas alguns problemas técnicos comprometeram o nosso resultado final. Vamos nos focar nas coisas positivas e ir ainda mais fortes para a última etapa neste fim de semana”, declarou o brasileiro de 15 anos, que tem trabalhado muito junto à Birel ART Racing no desenvolvimento do equipamento deste ano, já que a equipe trocou seu fornecedor de motores e realizou uma série de modificações técnicas.

Seguindo sua “excursão” pelos países nórdicos, Collet vai enfrentar agora uma pista que já conhece. Em 2015, em seu primeiro ano no Europeu, ele correu em Kristianstad e foi muito bem no traçado de 1.221 metros, terminando a Final entre os Top-5. A prova já conta com 80 inscritos na disputa da categoria OK.

Resultado da Final da etapa em Alaharma (categoria OK):
http://www.cikfia.com/fileadmin/content/Export/2017/Alaharma/ok_results78.pdf

Lista de inscritos para Kristianstad (categoria OK):
http://www.cikfia.com/fileadmin/content/Export/2017/Kristianstad/ok_entry.pdf

por Fernanda Goncalves 17 jul, 2017
With more than 90 drivers registered in the OK class, the CIK-FIA European Karting Championship will have the fourth round of the 2017 season at the Powerpark Circuit in Alaharma this weekend (22nd and 23rd) in Finland. The 1326-meter track will be new to Brazilan Caio Collet (All Road Management / Matrix Energy Trading), who runs the European for the third time in his career.

In a year of technical changes in the Birel ART Racing team, including the exchange of the engine supplier, Collet has carried out an intense work of developing the equipment. To get better prepared in this final stretch of the competition, the Brazilian tested for a day last week in Lonato, Italy, and was satisfied with the results.

"The tests were very good. We were able to test a new chassis that seemed to be well balanced, similar to what we used last year. I believe that the modifications made can bring improvements in these tracks where we will take the next rounds", said the 15 year old driver from São Paulo who accelerates the kart # 120.

In the three previous rounds, Collet reached all Finals, but some incidents or technical problems prevented the expected results. But the Brazilian maintains confidence. "Alaharma is a new track so it will be a new challenge but I am well prepared and I will try my best to get a good result," added the All-Road Management driver.

Entry List (OK class):
http://www.cikfia.com/fileadmin/content/Export/2017/Alaharma/ok_entry.pdf �d2SX+y
por Fernanda Goncalves 17 jul, 2017
Com mais de 90 kartistas inscritos na categoria OK, o Campeonato Europeu de Kart CIK-FIA terá neste final de semana (22 e 23) a disputa da quarta e penúltima etapa da temporada 2017 na pista que fica no Powerpark Circuit, em Alaharma, na Finlândia. O traçado de 1326 metros será novidade para o brasileiro Caio Collet (All Road Management / Matrix Energy Trading), que disputa o Europeu pela terceira vez em sua carreira.

Em um ano de modificações técnicas na equipe Birel ART Racing, incluindo a troca do fornecedor de motores, Collet tem realizado um trabalho intenso de desenvolvimento do equipamento. Para chegar melhor preparado nesta reta final da competição, o brasileiro testou durante um dia na semana passada em Lonato, na Itália, e ficou satisfeito com os resultados.

“Os testes foram muito bons. Conseguimos testar um chassis novo que pareceu estar bem equilibrado, parecido com o que usávamos no ano passado. Acredito que as modificações realizadas podem trazer melhorias nestas pistas onde faremos as próximas etapas”, destacou o paulista de 15 anos, que acelera o kart #120.

Nas três etapas anteriores, Collet chegou a todas as Finais, mas alguns incidentes ou problemas técnicos impediram os resultados esperados. Mas o brasileiro mantém a confiança. “Alaharma é uma pista nova, então será um desafio novo, mas estou bem preparado e vou tentar fazer o meu melhor para buscar um bom resultado”, completou o piloto que integra a All Road Management de Nicolas Todt.

Confira a lista de inscritos para a etapa (categoria OK):
http://www.cikfia.com/fileadmin/content/Export/2017/Alaharma/ok_entry.pdf

As próximas etapas do Europeu de Kart CIK-FIA 2017:
20-23/07 - Alahärmä (Fin)
27-30/07 - Kristianstad (Sue)
Mais Posts
por Fernanda Goncalves 19 set, 2017

The most awaited moment of the year for Brazilian Caio Collet (All Road Management / Matrix Energy Trading) and another 90 drivers from all over the world registered in the OK class is coming. Between the 21st and 24th, it will be played at the PF International Kart Circuit in Brandon, England, the 2017 CIK-FIA World Kart Championship.

Collet, in his first World Kart Championship in 2015, took the Brazilian flag to the podium after 17 years. He expects a lot of competition, mainly because the OK class brings the better drivers of Go-kart in the world.

The 1,382-meter PFI track isn’t new for the 15-year-old driver from São Paulo. In addition to testing on the track at the end of last month, Collet already raced in 2015 one of the rounds of the European Kart Championship in the circuit.

"I believe this World Kart Championship will be the most competitive and difficult in my career, but we are working hard to be ready at the right time", he said. "In the last few weeks, I also dedicated a lot to physical training and I practiced with my kart in Brazil to keep up the pace and be the best ready for the race", continued the Brazilian who, since last year, was chosen by Nicolas Todt to integrate the All Road Management.

"This season we have been working hard with Birel ART Racing, developing the TM Racing engines, which is only available to our team. In the European Championship, the final results are not as good as in previous years, but we have good performances on some batteries and that holds our confidence for the World Championship”.

As in the European Championship, the World Kart Championship is divided into qualifying heats, with the top 34 contesting the Final on Sunday.

"We are used to this format, which we have already used in European and other competitions in Europe", said Collet. "We need to be cautious in a few moments, without risking too much”.

In 2015, in the contest of his first World Kart Championship, the driver got the podium, arriving in third place in the Italian track of La Conca, racing for the KF Junior class. It was the first Brazilian podium since Ruben Carrapatoso's victory in 1998.

2017 CIK-FIA World Kart Championship Entry List / OK Class:
http://www.cikfia.com/fileadmin/content/Export/2017/PFI/ok_entry.pdf


por Fernanda Goncalves 19 set, 2017
O momento mais esperado no ano para o brasileiro Caio Collet (All Road Management / Matrix Energy Trading) e outros 90 pilotos de todo o mundo inscritos na categoria OK está chegando. Entre os dias 21 e 24, será disputado no PF International Kart Circuit, em Brandon, na Inglaterra, o Mundial de Kart CIK-FIA 2017.
 
Collet, que em seu primeiro Mundial em 2015 levou o Brasil ao pódio depois de 17 anos, prevê muita competitividade, principalmente porque a categoria OK (equivalente a Graduados no Brasil) reúne os principais kartistas do mundo.
 
O traçado de 1.382 metros de PFI não será novidade para o piloto paulista de 15 anos. Além dos testes realizados na pista no final do mês passado, Collet já correu em 2015 uma das etapas do Europeu no circuito.
 
“Acredito que este Mundial será o mais competitivo e mais difícil da minha carreira. Mas estamos trabalhando forte para estarmos prontos na hora certa”, declarou. “Nas últimas semanas, também me dediquei bastante ao treinamento físico e andei de kart para manter o ritmo e estar o melhor possível preparado para a disputa”, continuou o brasileiro que, desde o ano passado, foi escolhido por Nicolas Todt para integrar a All Road Management, ao lado de “feras” como Felipe Massa, Charles Leclerc, entre outros.
 
“Tem sido um ano de muito trabalho junto com a Birel ART Racing, desenvolvendo os motores TM Racing, fornecidos apenas para a nossa equipe. No Europeu, os resultados finais não foram tão bons quanto nos outros anos, mas tivemos boas apresentações em algumas baterias e isso mantém nossa confiança para o Mundial”, lembrou Collet.
 
Como no Europeu, o Mundial será dividido em baterias classificatórias, com os 34 melhores disputando a Final no domingo. As provas podem ser acompanhadas ao vivo pelo site:   www.cikfia.com  (no domingo as Finais estão previstas a partir as 10 horas de Brasília).
 
“Estamos acostumados com este formato, que já usamos no Europeu e demais competições na Europa. É preciso dosar e ter cautela em alguns momentos, sem arriscar muito. O importante é ser constante para ter uma boa posição de largada na Final”, completou Collet.
 
Em 2015, na disputa de seu primeiro Mundial, o piloto foi ao pódio, chegando em terceiro lugar na pista italiana de La Conca, correndo pela categoria KF Júnior. Foi o primeiro pódio brasileiro desde a vitória de Ruben Carrapatoso em 1998.
 
Confira a lista de inscritos para o Mundial de Kart CIK-FIA na categoria OK:
http://www.cikfia.com/fileadmin/content/Export/2017/PFI/ok_entry.pdf
por Fernanda Goncalves 31 ago, 2017
Brazilian Caio Collet (All Road Management / Matrix Energy Trading), factory driver of Birel ART Racing, completed two days of preparatory testing for the CIK-FIA World Kart Championship last week (25-26), which will run from 21 and 24 September. It was the driver's second contact with the PF International Kart Circuit in Brandon, England, the track for this year's event. In 2015, the driver raced one of the rounds of the European Kart on the track, reaching the final.
 
Running in the strong category OK, the Brazilian, which integrates the pilots of All Road Management by Nicolas Todt, has a good expectation. Collet, however, highlighted the challenges of the English track. With an extension of 1,382 meters, it is the longest outdoor kart track in the country.
 
"It was two good days of testing. I think we were able to develop our equipment, especially in the chassis part. We were able to adapt it to the track which is very complicated in some ways. There are many technical points and it is difficult to position the kart perfectly", said the 15-year-old Brazilian.
 
"Despite this, I think we are well prepared and I will fight hard to get out of there with a good result for Brazil", Collet added.
 
In 2015, in the contest of his first World Kart Championship, the driver reached the podium, arriving in third place in the Italian track of La Conca, running for the category KF Junior. It was the first Brazilian podium since Ruben Carrapatoso's victory in 1998.
 
In the coming weeks, the organization of the World Kart Championship should publicize the list of participants to the dispute, which should attract the best drivers of all countries.
Mais Posts
Share by: